هفته بيست‌ و يكم ليگ برتر ايران پرگل بود و با رد و بدل شدن 28 گل در 9 بازی ميانگينی بالاتر از سه گل در هر بازی به ثبت رسید.

به گزارش سرویس ورزشی مشرق، هفته پرگل لیگ برتر با شکست سنگین شاگردان دایی، برد سپاهان در دربی پرگل اصفهان و تداوم بردهای گهر در لرستان و توقف پرسپولیس در قم آغاز شد و با تداوم صدرنشینی استقلال در روز بازگشت مجیدی و رکوردشکنی برهانی پایان یافت.
در این هفته همه بالانشینان پیروز شدند تا صدر جدول دچار تغییر نشود و تعقیب کنندگان استقلال به امید لغزش استقلال در دو بازی سخت آینده برابر ملوان و پرسپولیس خواهند ماند.
در جدول گلزنان هم تمام بالانشينان موفق به گلزنی شدند و در اين ميان سید مهدی سيدصالحی و آرش برهانی با دو گل به ترتيب 9 و 8 گله شدند تا صعود خوبي در رده‌بندی داشته باشند.

آرش برهانی با 2 گلی که در بازی امروز برابر مس به ثمر رساند به رکورد 91 گل زده برای استقلال رسید و با عبور از رکورد 89 گل علی جباری به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم فوتبال استقلال دست یافت.

نتايج كامل و شرح بازي‌هاي این هفته ليگ برتر، را به همراه تصاویر و فیلم موقعیتهای مهم بازی در زیر بخوانید: 

یکشنبه 24 دي‌ماه 1391

گهر دورود 2 پيكان تهران 0

گل‌ها: مجيد باجلان (43 و 48)

گهر، تيم محبوب لرستاني‌ها بعد از بردن راه‌آهن در اولين بازي خانگي‌اش در دورود اين بار مقابل شاگردان عبدالله ويسي صف‌آرايي كرد تا شايد با كسب پيروزي در اين ميدان بعد از مدت‌ها خودش را از آخرين رتبه جدول رده‌بندي جدا كند. پيكان هم بعد از دو باخت و يك بازي عقب‌افتاده به دنبال دشت اولين امتيازات خود در نيم‌فصل دوم بود. اما تيره‌روزي‌هاي پيكان باز هم ادامه پيدا كرد و اين تيم با دريافت دو گل در دو نيمه با شكستي تلخ راهي تهران شد.
مجيد باجلان كه در بازي قبلي هم يكي از دو گل تيمش را وارد دروازه راه‌آهن كرده بود اين بار هر دو گل شاگردان مايلي‌كهن را زد تا آن‌ها با كسب سه امتياز شيرين به رهايي از سقوط بيش از پيش اميدوار شوند. استفاده ويسي از چند بازيكن جديد و تعويض‌هايي كه او در نيمه دوم براي تغيير نتيجه انجام داد هيچ كدام چاره‌ساز نشد و در نهايت بازي با نتيجه 2-0 به پايان رسيد. گهر با اين پيروزي از نفت آبادان سبقت گرفت و بعد از مدت‌ها از پله هجدهم جدول به رتبه هفدهم رسيد.


 شرح گل ها:

گهر 1-0 ؛ دقيقه 42: ضربه كاشته رضا كاردوست با دفع كارواليو روبه‌رو شد و در برگشت مجيد باجلان توپ را وارد دروازه پيكان كرد.

گهر 2-0 ؛ دقيقه 47: سانتر ارسالي توسط بهمن تركاشوند توسط مدافعان پيكان به شكل ناقص دفع شد تا توپ برگشتي را مجيد باجلان به گل دوم خودش و گهر تبديل كند.

بهترين بازيكن:

به خاطر دو گلي كه مجيد باجلان وارد دروازه پيكان كرد او را به عنوان بهترين بازيكن اين ميدان انتخاب مي‌كنيم. مهاجم سابق مس سرچشمه و راه‌آهن تهران هفته قبل هم يكي از دو گل لرستاني‌ها را وارد دروازه راه‌آهن كرده بود.

اتفاق ويژه:

گهر دورود كه در كل نيم‌فصل اول فقط يك برد به دست آورده بود در سه بازي دور برگشت دو برد باارزش به دست آورده است. لرستاني‌ها اين دو برد را مديون بازي در ورزشگاه خانگي خودشان هستند. ورزشگاهي كه انگار حضور در آن باعث دوپينگ روحي اين تيم مي‌شود.


صحبت مربیان دو تیم

مایلی‌کهن: امکانات گهر از تیم لیگ دسته دومی هم کمتر است

به گزارش مشرق، محمد مایلی کهن پس از پیروزی 2 بر صفر پیکان در نشست خبری اظهار داشت: برای پیکان و عبدالله ویسی احترام قائل هستم اما ما تیم برتر میدان بودیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. پیکان با مربی خوب و جوانی مثل ویسی باید در جایگاه بهتری در جدول قرار بگیرد که امیدوارم این اتفاق برای پیکان رخ بدهد.

وی ادامه داد: من هرگز نگفتم گهر سقوط می‌کند ما برای بقا تلاش می‌کنیم و هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. هر مسابقه هم شرایط خاص خودش را دارد. شرایط‌مان بسیار سخت است اما با تمام وجود تلاش خواهیم کرد.

مایلی کهن با اشاره به میزبانی تیم گهر عنوان کرد:‌مردم دورود بار دیگر نشان دادند پایتخت فرهنگی فوتبال ایران هستند و رفتار بسیاری خوبی نشان دادند. هر چند باشگاه گهر از نظر امکانات از تیم لیگ دسته دومی هم پایین‌تر از مشکلات مالی ما همچنان باقی است اما ما به این جوانان اعتقاد داریم و آنها حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. در حال حاضر نیز با سیلی صورت خودمان را سرخ نگه داشتیم.

 ویسی: تصمیم مسئولان پیکان را به دیده منت قبول می‌کنم

عبدالله ویسی  پس از بازی گهر دورود و پیکان که در ورزشگاه تختی این شهرستان با حضور بیش از 2 هزار تماشاگر لرستانی برگزار شد، گفت: امروز بازی خوبی از دو تیم شاهد بودیم که متأسفانه اشتباهات فردی خط دفاعی ما باعث شد بازی را واگذار کنیم.

وی افزود: با این باخت وضعیت تیم پیکان در جدول بسیار بد شد که امیدواریم در بازی‌های بعدی تیم پیکان با نتایج خوب خود بتواند خود را در جدول رده‌بندی بالا بکشد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان ضمن تقدیر از تماشاگران دورودی یادآور شد: تماشاگران دورودی امروز با تشویق‌های خود ثابت کردند که بی‌دلیل پایتخت فرهنگی فوتبال ایران نیستند.

ویسی خاطرنشان کرد: این تماشاگران امروز به هر دو تیم احترام زیادی گذاشتند و تیم خود را جانانه تشویق کردند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: امروز ما هیچ‌گونه بی‌احترامی از سوی تماشاگران دورودی شاهد نبودیم اما بچه‌های تیم ما خوب کار نکردند و نتیجه را به تیم حریف واگذار کردند.

ویسی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه با این نتایجی ضعیفی که تیم پیکان کسب کرده آیا شما در این تیم خواهید ماند یا برکنار می‌شود، گفت: من یک مربی حرفه‌ای هستم و هر دستوری که از سوی مسئولان باشگاه گرفته شود با دیده منت قبول می‌کنم و مسئولیت باخت‌های تیم را به گردن می‌گیریم.

فیلم بازی


دانلود


**********************

صباي قم 0 – پرسپوليس تهران 0

این دیدار نیز به مانند دیدارهای اخیر پرسپولیس همراه با حاشیه بود... از تجمع برخی هواداران صبا در مقابل هتل پرسپولیس تا مصاحبهٔ رویانیان در مورد شعار هواداران استقلال، همه و همه شرایط را طوری رقم زده است که پرسپولیس باز هم با حاشیه‌های فراوان به دیدار پیش رویش برود.

پرسپولیس که بعد از اخراج ژوزه و جایگزین كردن گل‌محمدی روحيه تازه‌ای گرفته است، این بار به قم آمده تا رکورد پیروز نشدن در این شهر را نیز بشکند. پرسپولیسی‌ها در دو بازی اخیر خود در جام حذفی مقابل تیم‌های لیگ برتری 10 گل به ثمر رسانده‌ و در دو بازی آخر خود در لیگ بر‌تر صاحب یک برد و یک تساوی مقابل فجرسپاسی و نفت آبادان شده‌ بودند. در آن سوی میدان صبای قم در دو هفتهٔ اخیر صاحب یک تساوی و یک برد بیرون از خانه مقابل ملوانی‌ها شد که باعث افزایش روحیهٔ این تیم در مقابل پرسپولیس شده است. پیش از این دیدار صبا با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در رتبهٔ هفتم قرار داشت و پرسپولیسی‌ها در رتبهٔ یازدهم بودند.

نیمه اول:

دو تيم بازی را در دقایق ابتدایی با محک زدن یکدیگر در میانهٔ میدان آغاز كردند.

کریم انصاری‌فرد در دقیقهٔ 12 با سانتر پولادی در محوطهٔ جریمه اولین موقعیت خطرناک را برای سرخپوشان با ضربه سر به سمت دروازه خلق کرد.

مارکو پروویچ که در دیدار قبلی نشان داد شوتزن خوبی است در این دیدار هدف اصلی پاس‌های علی کریمی بود. او در دقیقه 25 یک شوت نسبتا خوب به سمت دروازهٔ صبا روانه کرد.

دقیقهٔ 29 حساس‌ترین موقعیت بازی رقم خورد. پاس زیبای ماهینی به غلامرضا رضایی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد و رضایی با پاسی که به انصاری‌فرد داد این بازیکن را در مقابل دروازهٔ خالی قرار داد ولی در عین ناباوری ضربه انصاری‌فرد راهي خارج شد! كريم روي اين صحنه عجيب از زمين ناهموار قم به شدت شاكي بود.

مارکو پروویچ در آخرین دقیقه از نیمه اول با یک شوت سنگین و عکس‌العمل زیبای طهماسبی گلر صبا یک صحنهٔ زیبا را در این دیدار خلق کرد. در ادامه و در برگشت همین توپ، علی کریمی و محمد نوری با بی‌دقتی توپ را در ابتدا به مدافعان صبا و سپس به بیرون زمین زدند!


نیمه دوم:

پرسپولیس نیمهٔ دوم را طوفانی آغاز کرد و اگر طهماسبی نبود غلامرضا رضایی در دقیقهٔ 46 می‌توانست پرسپولیس را به گل نخست برساند.

غلامرضا رضایی همچنان با دوندگی‌های خود برای سایر هم‌تیمی‌هایش خلق موقعیت می‌کرد و در دقیقهٔ 51 رضایی با پاسی دقیق برای محمد نوری این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد تا نوری نیز با یک ضربهٔ زیبا موقعیت خطرناک دیگری را از دست بدهد. شوت نوری با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

طی دقایق 55 تا 65 مالکیت توپ در اختیار صبایی‌ها بود که یکی دو خطا نیز پشت محوطهٔ جریمه به دست آوردند اما از این موقعیت‌ها به خوبی بهره نبردند.

هادی نوروزی در دقیقه 67 به جای کریم انصاری‌فردی به میدان آمد که در این دیدار نمایش جالب توجهی از خود ارائه نداد.

15 دقیقهٔ پایانی این دیدار موقعیت‌های گل بخصوصی خلق نشد تا این دیدار نیز با تساوی بدون گل به پایان برسد. بعد از اين تساوي پرسپولیس با 26 امتیاز از 20 بازی و صبا با 29  امتیاز از 21 بازی چشم به بازی‌های آتی دوخته‌اند.
 
بهترین بازیکن:

پرسپوليس بهتر از ميزبان خود ظاهر شد و تعداد بازيكنان خوب در اين تيم بيشتر از صبا بود. اما صبا يك دروازه‌بان جوان و چالاك داشت كه از برترين‌هاي پرسپوليس هم برتر ظاهر شد. بنابراين ضمن تقدير از غلامرضا رضايي كه بهترين بازيكن امروز پرسپوليس بود، عنوان بهترين بازيكن ميدان را بايد به مهرداد طهماسبي اعطا كنيم كه اجازه نداد قمي‌ها جاي خالي حامد لك را احساس كنند.

اتفاق ویژه:

تماشاگران پرسپولیس این بار هم علیه مدیرعامل استقلال شعارهایی را سر دادند تا منتظر ادامهٔ این شعارها در دیدارهای آتی سرخابی‌ها باشیم. ضمن اين‌كه زمين ناهموار قم مانع اصلي هر دو تيم و بخصوص سرخپوشان براي دستيابي به گل بود. زمین چمن این ورزشگاه می‌تواند کمک شایانی به صبا در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بکند چون سایر تیم‌های آسیایی به این نوع زمین‌ها عادت ندارند!

فیلم بازی


دانلود

صحبت مربیان دو تیم

یحیی گل محمدی:
باید صبا را می‌بردیم

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی بدون گل برابر صبای قم در نشست خبری اظهار داشت: موقعیت‌های گلزنی زیادی ایجاد کردیم اما بازیکنان ما در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند با این حال خوب بازی کردیم و خوب دویدیم و بازیکنان ما از جان مایه گذاشتند و حق‌مان برد بود.

وی ادامه داد: نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم و در نهایت با یک امتیاز از قم برگشتیم. آن هم در حالی که مالکیت زمین و توپ را در اختیار داشتیم.

گل‌محمدی در مورد وضعیت زمین ورزشگاه یادگار امام گفت: زمین کیفیت خوبی ندارد و برای تیمی مثل صبا که روی زمین بازی می‌کند این زمین خوب نیست. صبا با این زمین در مسابقه با الشباب به مشکل می‌خورد. من از باشگاه صبا خاطرات خوبی دارم.

سرمربی پرسپولیس در مورد علت جدایی‌اش از صبای قم گفت: همه شرایط دست به دست هم داد تا من از صبا جدا شوم. به دلیل آنکه مسئولان باشگاه صبا نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند از تیم صبا جدا شدم آن زمان حتی 20 درصد از مبلغ قراردادها هم پرداخت نشد. آن هم در حالی که چند جلسه با مسئولان باشگاه برگزار کردم و آنها قول مساعد دادند اما چند روز بعد گفتند در حال حاضر شرایط ما مناسب نیست.

وی ادامه داد: شرایط ما هر روز در صبا سخت‌تر می‌شد و در همان زمان پرسپولیس هم با من صحبت کرد. شرایط باشگاه صبای قم باعث شد از نظر روحی و روانی به هم بریزم و حتی در بیمارستان بستری شدم در نهایت هم با موافقت مسئولان باشگاه صبا از این باشگاه جدا شدم.

گل‌محمدی در مورد اینکه مرد روزهای سخت نیست و نمی‌تواند تیم را از بحران خارج کند، گفت:‌من در بدترین شرایط و وضعیت بحرانی پرسپولیس را تحویل گرفتم و با شناختی که از بازیکنان داشتم تیم را جمع و جور کردم. کار بزرگی انجام دادیم و پرسپولیس اکنون در جام حذفی به دنبال قهرمانی است زیرا این جام راه میانبر برای رسیدن به آسیاست. در لیگ هم می‌خواهیم رتبه‌ای خوب کسب کنیم و خود را به بالای جدول برسانیم.

مرفاوی: بازیکنانم مردانه بازی کردند

صمد مرفاوی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی خوبی بود به هر دو تیم تبریک می‌گویم که نمایش قابل قبولی داشتند و از بازیکنانم راضی هستم.

برای این بازی برنامه‌ریزی خاصی داشتیم. می‌دانستیم که آنها در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفتند و مهاجمان خوبی دارند. با همان برنامه‌ریزی توانستیم میانه میدان را در اختیار بگیریم و مهاجمان آنها را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: می‌توانستیم در این بازی به گل هم برسیم اما نشد، اما بازیکنان ما مردانه بازی کردند.

پرسپولیس مانند همیشه نبود و ما مسلط به توپ و میدان بودیم.

سرمربی صبای قم در پاسخ به این سوال که تیم شما روی زمین خوب بازی می‌کند و کیفیت چمن ورزشگاه را چطور دیدید گفت: زمین نسبت به 2 ماه گذشته خیلی بهتر شده است. بازی با داماش که اولین حضور من بود زمین افتضاح بود اما حالا خیلی خوب شده است. مطمئنا با تلاش‌هایی که مسئولان ورزشگاه و مدیرکل تربیت بدنی قم انجام می‌دهد در آینده نزدیک این زمین بهبود خواهد یافت.



*******************************

نفت تهران 4 – صنعت‌نفت آبادان 1

گل‌ها‌: مصطفی سیفی (42)، امین منوچهری (60 و 74) و یعقوب کریمی (76) برای نفت تهران- بهنام برزای (72) برای صنعت‌نفت

فیلم بازی


دانلود
شرح گل‌ها:

نفت تهران 1-0؛ دقيقه 42: نفت تهران از جناح راست ضدحمله‌اي روي دروازه آباداني‌ها تدارك ديد و پاس مهرآزما با ضربه نهايي مصطفي سيفي تبديل به گل شد.

نفت تهران 2-0؛ دقيقه 65: سانتر يعقوب كريمي از جناح راست با ضربه سر امين منوچهري تبديل به گل دوم شد.

نفت آبادان 2-1؛ دقيقه 71: اين بار تهراني‌ها حمله كردند و آباداني‌ها ضدحمله زدند تا بهنام برزاي مهاجم تازه‌وارد ميهمان حساب كار را 2-1 كند.

نفت تهران 3-1؛ دقيقه 73: باز هم حمله از نفت تهران و گل دوم امين منوچهري كه از داخل محوطه هجده‌قدم وارد دروازه حبيب دهقاني شد.

نفت تهران 4-1؛ دقيقه 75: داخل محوطه جريمه آباداني‌ها خطاي حسين كعبي روي يعقوب كريمي يك پنالتي براي نفت تهران و اخراج كعبي را در پي داشت. پنالتي را خود يعقوب كريمي تبديل به گل چهارم كرد.
 

صحبت مربیان دو تیم


کاسمیرو: بقا ما در لیگ برتر دست خودمان است


آلفردو کاسمیرو پس از شکست 4 بر یک صنعت نفت برابر نفت تهران عنوان کرد: همه چیز در این بازی بد بود، بازی بسیار بدی بود. زمین بد، تاکتیک بد، تکنیک بد، هوای بد و در مجموع همه چیز نامناسب بود. همه چیز دست به دست هم داد و امروز نتوانستیم بازی خوبی ارائه دهیم، قسمتی از این بازی هم متعلق به من است. 

وی افزود: در خط دفاعی، حمله و هافبک عملکرد خوبی نداشتیم، گل سوم روی اشتباه بازیکنان بود. یک کارت قرمز گرفتیم و همه چیز به ضررمان بود. اگر تمام این مسائل را در نظر بگیریم روز روز ما نبود.

سرمربی نفت آبادان در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای آینده این تیم در نظر دارد، خاطرنشان کرد: قبل از این دیدار برای کسب یک امتیاز می‌خواستیم به میدان بیاییم که اینگونه نشد. ما برای بازی آینده خود عباس مردافی و حسین کعبی را نخواهیم داشت و این بیشترین ضربه را به ما خواهد زد.

کاسیمرو تصریح کرد: باید این بازی را فراموش کنیم و به فکر آینده باشیم. در این دیدار بعد از گل اول تیم از هم پاشید و پس از آن بازیکنان نتوانستند خود را پیدا کنند. هر بازیکن برای خود بازی می‌کرد. امیدوارم در بازی‌های آینده با ریکاوری که انجام می‌دهیم بتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی فشرده مسابقات یادآور شد: ما چهار پنج روز پیش با سپاهان بازی داشتیم و هم‌اکنون در تهران به مصاف نفت رفتیم. بازیکنان‌مان با مشکلات بدنی روبرو می‌شوند و صد در صد در این دیدار آمادگی نداشتند. در کنار همه این اتفاقات جایگاه ما در جدول خوب نیست اما ما به جنگ و مبارزه خود ادامه می‌دهیم و هنوز شانس بقا در لیگ برتر را داریم.

کاسیمیرو گفت: 13 بازی دیگر در لیگ برتر داریم و میانگین دو امتیاز در هر بازی 26 امتیاز می‌شود. هفت بازی در آبادان داریم و شش بازی میهمان خواهیم بود. رقابت در انتهای جدول نزدیک است، هنوز ماندن‌مان در لیگ برتر بستگی به خودمان دارد،‌ما با تیم‌های انتهای جدولی بازی داریم که می‌توانیم با برتری مقابل آنها جایگاه خود را ارتقاء دهیم. بدتر از شکست امروز از دست دادن روحیه بازیکنان و همچنین دوبازیکنمان برای دیدار آینده است.


ابراهیم‌زاده: مکانی از سرمایه‌های کشور است

منصور ابراهیم‌زاده پس از پیروزی 4 بر یک نفت تهران برابر صنعت نفت عنوان کرد: همان‌طور که بعد از کنفرانس مطبوعاتی بازی با پرسپولیس عنوان کردم نیمه اول فوتبال خیلی خوبی ارائه می‌دهیم. خستگی ما را اذیت کرد اما خوشحالم که بازیکنانم در این دیدار به بازی بازگشتند و فوتبال خوبی ارائه دادند.

وی افزود: موقعیت‌های زیادی در این دیدار داشتیم که از آنها نتوانستیم استفاده کنیم. باید دقت خود را بیشتر کنیم و به تیم‌های حریف فرصت ندهیم. این موضوع کافی نیست که فقط یک گل بزند بلکه نباید اجازه دهیم تیم حریف فرصتی خلق کند. باید از موقعیت‌های خود استفاده کامل را ببریم. زمانی‌که بازی 2 بر یک بود صنعت نفت می‌توانست خطرناک شود خوشحالم که بازیکنانم تلاش کردند و این نتیجه به دست آمد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص وضعیت سوشا مکانی یادآور شد: این موضوع را باید از مدیریت باشگاه بپرسیم، بحث بخشیدن من نیست. بازیکن وظایفی دارد و باید آنها را انجام دهد. باشگاه در مورد او تصمیم خواهد گرفت.

سوشا مکانی از سرمایه‌های کشور به حساب می‌آید و باید به نحو احسن با او برخورد شود. من هم به عنوان یک معلم شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زنم که به مشکلی بر نخوریم و او بتواند از توان خود استفاده کند.

وی در خصوص جابه جایی پست میثم حسینی و استفاده او در خط هافبک تصریح کرد: اجازه بدهید به گذشته بازگردم، زمانی که میثم حسینی و امین منوچهری را با ایمان موسوی جابه‌جا کردیم. گفتند که صبور باشید من دو بازیکن در چهار پست گرفته‌ام. حسینی را در خط هافبک و دفاع و امین منوچهری را در خط هافبک و حمله. میثم حسینی امروز بازی خوبی انجام داد و امین منوچهری هم دو گل به ثمر رساند و چندین پاس مثمر ثمر داد. خوشحالم که انتخاب‌های خوبی داشتیم و امیدوارم بازیکنانم فقط به یک بازی قناعت نکنند و در سایر بازی‌ها هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

ابراهیم‌زاده درباره نوسانات نتیجه‌گیری در لیگ برتر تصریح کرد: شرایط برای تیم‌های مختلف متفاوت است. تیمی از لحاظ روانی با تیم دیگر تفاوت دارد.

سرمربی سابق ذوب‌آهن در خصوص دربی اصفهان بین تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن یادآور شد: از نتیجه بازی اطلاعاتی ندارم و در نشست خبری متوجه شدم که 4 بر 3 به سود سپاهان شده است. من درباره نتیجه نباید صحبت کنم. در 4 سال زمان مربیگری‌ام فقط یک دربی را واگذار کرده‌ام.

وی در خصوص حضورش در میان بهترین مربیان جهان تصریح کرد: باید خوشحال باشم که در این جایگاه قرار گرفتم، این باعث می شود انگیزه ام بیشتر شود و برای آینده تلاش مضاعفی کنم.



*****************************

فولاد خوزستان 2 - آلومینیوم هرمزگان 1

گل‌ها: لوسیانو پریرا (6) و اسماعیل شریفات ( 74) برای فولاد- رسول پیرزاده (90) برای آلومینیوم


شرح بازی:

فولاد خوزستان بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی بازی به گل رسید. شکاف موجود بین سمت چپ و میانه خط دفاع آلومینیوم باعث شد تا شریفات از سرعت خود بهره گرفته و پایه گذار گل فولاد  شود. این شکاف در ادامه نیمه نخست هم شرایط را برای آرش افشین و لوسیانو پریرا فراهم کرد تا به دروازه تیم مهمان نزدیک شوند اما این فرصت ها به گل تبدیل نشد و این نیمه با یک گل به سود فولاد تمام شد.
 
در نیمه دوم تیم آلومینیوم چهره ای کاملا تهاجمی به خود گرفته و با تعویض هایی که میثاقیان انجام داد، تیم فولاد را تحت فشار گذاشت. ضربات شکوه مقام و پیرزاده و ضربه ایستگاهی میداودی در دقایق ابتدایی این نیمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه فولاد به خارج رفت. فولاد که در این نیمه لوسیانو پریرا را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، روی ضدحملات سریع و فرارهای افشین و شریفات برنامه ریزی کرده بود که همکاری همین دو بازیکن، گل دوم را برای سرخ پوشان فولاد به دنبال داشت. بعد از این گل تیم آلومینیوم روی دروازه فولاد فشار آورد و در دقیقه 90 یکی از گل های خورده را جواب داد اما این گل برای جبران شکست کافی نبود و فولاد دو بر یک پیروز شد.



شرح گل ها:

1-0 (فولاد): اسماعیل شریفات از قلب دفاع آلومینیوم فرار کرد و در حالت تک به تک با سنگربان حریف، توپ را به لوسیانو پریرا سپرد تا این مهاجم برزیلی با یک ضربه بغل پا، تعداد گل هایش در لیگ امسال را به عدد هشت برساند.
 
2-0 (فولاد): ارسال کوتاه آرش افشین از سمت چپ با ضربه سر شیرجه وار اسماعیل شریفات دومین گل را برای فولادی ها به همراه داشت.
 
2-1 (آلومینیوم): فرار و ارسال رضا ناصحی از جناح چپ با کنترل توپ توسط میلاد میداودی و ضربه تمام کننده رسول پیرزاده همراه شد تا تک گل تیم مهمان رقم بخورد.
 
بازیکن برتر: اسماعیل شریفات مهاجم فولاد خوزستان در این بازی یک پاس گل داد و یک گل به ثمر رساند تا عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کند.
 
اتفاق ویژه:

حضور بیش از هفت هزار تماشاگر در روز ابتدایی هفته، اتفاق خوشحال کننده ای بود. تداوم روند موفقیت آمیز فولاد خوزستان باعث می شود که سکوهای ورزشگاه تختی اهواز در بازی های بعدی تماشاگران بیشتری را شاهد باشد.

فیلم بازی


دانلود

صحبت مربیان دو تیم

میثاقیان: اینجا شبیه زمین اسب‌دوانی است

اکبر میثاقیان پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: امروز با بهترین تیم ایران بازی کردیم تیمی که مهاجمان تند و تیز دارد و بسیار تاکتیک پذیر است.

سرمربی آلومینیوم هرمزگان ادامه داد: نیمه اول خوب نبودیم اما داور یک پنالتی ما را ندید. خدا را شکر می‌کنم که افشاریان و عسگری با یکدیگر آشتی کردند و این موضوع در آینده شاید به درد ما بخورد.

وی فرکی را مربی خوش شانسی دانست و افزود: بر عکس فرکی خودم را بدشانس می‌دانم زیرا آنها سه موقعیت گل داشتند که 2 تای آن را گل کردند و ما در حالی که در نیمه دوم در بازی مسلط بودیم و موقعیت‌های بهتری داشتیم نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

میثاقیان در مورد زمین ورزشگاه تختی اهواز نیز گفت: این زمین فوتبال نیست و بیشتر به زمین اسب‌دوانی شبیه است. فوتبال خوزستان با این همه پتانسیل بالا حیف است چنین زمین افتضاحی داشته باشد. ما در بازی بعدی بهتر خواهیم شد و ما را جزء تیم‌های صعود کننده ندانید.

فرکی: عدد 13 برای ما خوش یمن بود

به گزارش مشرق، حسین فرکی پس از برتری 2 بر یک تیمش مقابل آلومینیوم هرمزگان گفت: خوشحالم که در یک شرایط بسیار سخت یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ را بردیم زیرا آلومینیوم تیم خوبی است.

سرمربی فولاد ادامه داد: آنها در نیمه دوم خطرناک ظاهر شدند ولی ما توانستیم بازی را کنترل کنیم. خوشحالم که روی نقطه قوت خودمان که همان سرعت دادن به بازی است به گل رسیدیم و سیستم بازی بسته تیم میهمان را تغییر دادیم. ما در نیمه اول می‌توانستیم گل بزنیم اما قدر فرصت‌ها را ندانستیم.

وی ادامه داد: وقتی آنها در نیمه دوم بی‌محابا به دروازه ما حمله می‌کردند ما باز هم با استفاده از سرعت به گل رسیدیم و به یک پیروزی با ارزش دست یافتیم.

فرکی در مورد سیزدهمین بازی بدون شکست فولاد گفت: امروز ما عدد 13 را که خیلی‌ها به نحسی آن اعتقاد دارند به عدد خوش یمن تغییر دادیم و سیزدهمین بازی بدون شکست خود را جشن گرفتیم. این برد را مدیون هواداران هستیم.

سرمربی فولاد خوزستان ادامه داد: از دوست خوبم میثاقیان تشکر می‌کنم که قبل از بازی برای برد تیم ما دعا کرد و دعایش هم مستجاب شد.

وی در مورد زمین بازی گفت: دوست ندارم بعد از پیروز شدن فولاد از چیزی ایراد بگیرم اما ناگزیرم این را بگویم که کیفیت چمن ورزشگاه  تختی اثر منفی روی تیم ما می‌گذارد و جای دارد مسئولان فکر اساسی برای این زمین بکنند.


*******************************

داماش گیلان 1 - سایپا البرز 1

گل‌ها: سعید دقیقی (7) برای سایپا- محمد مختاری (76) برای داماش

شرح بازى:

دو تيم داماش و سايپا در رشت در حالى مقابل هم قرار گرفتند كه داماش در سه بازى متوالى تاكنون به سايپا بازى را واگذار كرده بود و رشتى ها به غير از نياز مبرم به سه امتياز مى خواستند طلسم اين هت تريك را هم باطل كنند. از سوى ديگر شاگردان تقوى كه خود را از داورى در اين چند هفته متضرر مى خواندند آمده بودند تا با يك برد ديگر سه امتياز حياتى را به نام خود كنند.

بازى با هجوم داماش آغاز شد و در حالى كه تنها ده دقيقه از بازى گذشته بود داماش دو موقعيت عالى را توسط جهانبخش و كبه از دست داد. كه ضربه جهانبخش با بدشانسى به تيرك افقى دروازه سايپا برخورد كرد. پس از آن در حالى كه توپ و زمين در اختيار داماش بود با اشتباه بچه گانه حاجى زاده توپى سرگردان به دقيقى تقديم شد تا سايپا براى بار چهارم از داماش در چهارمين بازى متوالى پيش بيفتد. بعد از اين گل انگار به رشتى ها شوك وارد شده باشد تا دقايقى بازى را به سايپا داده بودند اما از دقيقه بيست و پنج به بعد مسابقه با ميدان دارى رشتى ها ادامه پيدا كرد هرچند كه نتوانستند از موقعيتهاي شان سود جويند. مهمترين اتفاق بازى در ادامه مصدوميت كبه و خروج اجبارى او از زمين بود كه باعث شد دست داماشى ها را بيش از پيش در پوست گردو بگذارد.در نهايت نيمه نخست با همان نتيجه يك بر صفر به نفع سايپا خاتمه يافت.


نيمه دوم:

با شروع نيمه دوم داماشى ها دوباره سعى كردند تا با در اختيار گرفتن توپ و ميدان گل خورده نيمه نخست را جبران نمايند.اما حملات بي رمق و مهاجمان بى دقت داماش در بيش از سى دقيقه فشار حملات مداوم نتوانستند كارى انجام بدهند،تا اينكه درخشان با آوردن نيكبخت و هادى سهرابى خط آتش داماش جانى تازه گرفت و در دقيقه ٧٦ توانستند گل تساوى را در اين نيمه كه يك گله شده بود به ثمر برسانند. پس از گل باز هم داماشى ها پا پس نكشيدند و همچنان فشار حملات خود موجب گردیدند تا سايپایى ها دل به تك ضد حملات بدهند. شايد اگر يك مهاجم شش دانگ داماش در اختيار داشت به قطع مى توانست از اين دو جين موقعيت گلى كه كسب كرد بهره بيشترى ببرند. به هر روى اين مسابقه على رقم موقعيت هاى داماش با تساوى به پايان رسيد تا يك باخت خفيف ديگر در كارنامه دو تيم كه پرچم دار تساوى ليگ هستند درج شود.

شرح گلها:

داماش 0-1 سايپا: اشتباه حاجى زاده در دادن پاس توسط سعيد دقيقى توپ سرگردان ربوده شد و در يك تك به تك با فراهانى توانست گل زود هنگام سايپا را به ثمر برساند.
داماش 1-1 سايپا: سانتر ابوذر رحيمى روى سرنيكبخت فرود آمد و او توپ را براى محمد مختارى فرستاد و مختارى با يك ضربه سينه توانست گل تساوى داماش را به ثمر برساند.

بهترين بازيكن:

سعيد دقيقى يك گل زد و يك بار تير دروازه داماش را لرزاند. در نيمه دوم هم با اينكه سايپا در زمين خودش محبوس بود اما وجود سعيد دقيقى باعث شد كه چند مدافع داماش همواره متوجه او باشند.

اتفاقات ويژه:

در ابتداى بازى افتخارى بازيكن سالهاى گذشته تيم ملى و استقلال رشت كه در كادر فنى سايپا حضور دارد به شدت مورد تشويق و استقبال هواداران داماش قرار گرفت.


فیلم بازی


دانلود
صحبت های مربیان هر دوتیم

درخشان: تیمی که خوب بازی کند، همیشه نمی‌برد

حمید درخشان پس از تساوی تیمش مقابل سایپای البرز در نشست خبری اظهار داشت: بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، به طوری که فشار زیادی روی تیم ما بود، این در حالی است که تیم سایپا 12 روز استراحت کرده‌ بود، اما با این حال من به تیم خودم می‌بالم و به تیم داماش افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه بازی بسیار خوبی انجام شد و بازیکنانم بازی خوبی ارائه دادند، ادامه داد: در صورتی که بازیکنان ما اشتباه نمی‌کردند تیم سایپا نمی‌توانست گل‌زنی کند، اما خستگی زیاد و عدم تمرکز بازیکنان موجب شد که این بازی با تساوی به پایان برسد.

سرمربی تیم داماش گیلان با بیان اینکه به هیچ عنوان تیم من مستحق تساوی مقابل سایپا نبود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در فوتبال تیمی که خوب بازی کند همیشه برنده نیست. ما در سه بازی اخیر مقابل تیم‌های فولاد، فجر سپاسی، مصدومان اجباری داشتیم و این در روند حرکتی تیم ما تاثیرگذار بود.

افتخاری: تساوی سایپا و داماش عادلانه بود
سید علی افتخاری، دستیار مجتبی تقوی در تیم سایپا است که پس از عدم حضور سرمربی در نشست خبری پایان مسابقه او به محل کنفرانس آمد و گفت: بازی بسیار خوبی بود، هر دو تیم بازی سرعتی را به نمایش گذاشتند و تیم ما هم در نیمه اول سعی کرد بازی سرعتی را از خود به نمایش بگذارد و در نیمه دوم با تعویض سر‌مربی حریف فشار زیادی روی دروازه سایپا وارد شد.

وی با اشاره به اینکه بازی در زمین مصنوعی بسیار سخت است ادامه داد: در نیمه دوم یکی دو فرصت داشتیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم اما به عقیده من تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.

مجتبی تقوی، سر‌مربی تیم سایپای البرز به دلیل کسالت در نشست خبری حضور نیافت و به جای او سید‌علی افتخاری در نشست خبری حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


***************************

تراکتورسازی تبریز 3 - راه‌آهن تهران 0


گل‌ها: فلاویو لوپز (46) و مهدی سیدصالحی (48 و 61)

شرح بازی:

نیمه اول

بازی دو تیم در یک آب و هوای سرد زمستانی آغاز شد و تیم راه‌آهن بر خلاف انتظار همگان بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد و توانست حملاتی را تدارک ببیند. در ادامه تراکتوری‌ها از فشار اولیه میهمان خود خارج شدند و توانستند نبض بازی را به دست بگیرند تا با استفاده از قدرت جناح چپ خود موقعیت‌هایي را روی دروازه فرشید کریمی تدارک ببینند که البته هیچ کدام مثمر ثمر نبود. در ادامه شاگردان علی دایی از سمت راست چندین بار خطرناک ظاهر شدند و موقعیت‌هاي بیشتری نسبت به میزبان خود ایجاد کردند که تلاش دو تیم در پایان 45 دقیقه اول بی‌حاصل بود.


نیمه دوم

بر خلاف اوایل نیمه اول این تراکتوری‌ها بودند که دقایق اولیه نیمه دوم را هجومی آغاز کردند و در دو دقیقه دو بار دروازه راه‌آهن را گشودند تا شیرازه دفاعی میهمان به هم بریزد. شاگردان دایی برای جبران مافات به دروازه میزبان خود یورش آوردند ولی گل سوم تیر خلاص را برای سفیدپوشان راه‌آهنی زد تا آن‌ها بر خلاف نیمه اول نظم تیمی خود را از دست داده و حملات بی‌شمار این تیم نیز با درخشش دروازه‌بان کهنه‌کار میزبان بی‌ثمر بماند.

شرح گل‌ها:

تراكتور 1-0 ؛ دقیقه 47: کرنر ارسالی توسط دهنوی و ضربه سر فلاویو لوپز که تبدیل به گل اول این دیدار شد.

تراكتور 2-0 ؛ دقیقه 48: حرکت پابه‌توپ فلاویو و ارسال این بازیکن كه با دفع ناقص مدافع راه‌آهن توپ را نصیب سیدصالحی كرد و این بازیکن دومین گل تراکتوری‌ها را به ثمر رساند.

تراكتور 3-0 ؛ دقیقه 60: ارسال دهنوی از راست و ضربه سر سیدصالحی که دومین گل خود و سومین گل تراکتوری‌ها را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن:

ضمن تقدیر از مهدی ثابتی که با‌‌رها با واکنش‌های خود مانع فروریزی دروازه تراکتور شد، سیدمهدی سیدصالحی در دو هفته متوالی با به ثمر رساندن ۴ گل خط و نشان ویژه‌ای برای صدرنشين‌هاي جدول گلزنان لیگ کشیده تا لقب بهترین بازیکن این دیدار را به خود اختصاص دهد.

 اتفاق ویژه:

تشویق علی دایی توسط تماشاگران تراکتوری و آفتابی شدن دومین برزیلی سرخپوشان از اتفاقات ویژه این دیدار بود.

فیلم بازی


دانلود

صحبت ها مربیان دو تیم

دایی: شکست ما برابر تراکتورسازی بیانگر واقعیت نیست

به گزارش مشرق، علی دایی پس از باخت 3 بر صفر راه آهن مقابل تراکتورسازی تبریز در نشست خبری اظهار داشت: نتیجه این بازی، بیانگر واقعیت بازی نبود، ما 2دقیقه تمرکز خود را در شروع نیمه دوم از دست دادیم و 2 گل دریافت کردیم. به طوری که تراکتورسازی به اندازه ما در این بازی موقعیت ایجاد نکرد.

وی با بیان اینکه تیم تراکتورسازی تبریز در این بازی کار خاصی انجام نداد، ادامه داد: متاسفانه بازی را خیلی بد باختیم و من به آذری‌ها و طرفداران تراکتورسازی بابت این برد تبریک می‌گویم و معتقدم عدم مسئولیت‌پذیری بازیکنانم موجب شد این بازی را واگذار کنیم. من به بازیکنان توصیه کرده بودم که یارگیری من تو من داشته باشند اما به توصیه من عمل نکردند.

سرمربی تیم راه آهن با اشاره به اینکه تیمی که گل نزند، گل می‌خورد خاطرنشان کرد: بازیکن حرفه‌ای مثل لوپز که توانایی بالایی دارد در این بازی به کار تیم حریف آمد و این بازیکن از موقعیت خود به خوبی استفاده کرد. اما با این حال ما در زمینی مانند تبریز بازی کردیم و اجازه خودنمایی به تیم حریف ندادیم.

دایی تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان من و مدافعان تیم راه آهن در این دیدار وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و به خصوص دفاع‌های کناری ما به راحتی اجازه نفوذ را به بازیکنان حریف دادند و تیم تراکتورسازی نیز از نقاط قوت خود توانست به تیم ما ضربه وارد کند.

  خبرنگاری از دایی پرسید که 2 بازیکن شما با پیراهن شماره 2 در زمین حضور داشتند آیا اطلاعی از این موضوع نداشتید، سرمربی راه آهن در پاسخ به سؤال این خبرنگار عنوان کرد: داور بازی باید در این زمینه پاسخ دهد و من پاسخگوی این سؤال شما نیستم و این سؤال به من مربوط نمی‌شود. تدارکات تیم باید در این زمینه دقت خود را بالاتر ببرند.

دایی در خصوص تیم تراکتورسازی تبریز نیز گفت: تیم تبریزی طرفداران زیادی دارد و تیم حرفه‌ای و بزرگی است و کیفیت بازی این تیم بسیار بالاست و مطمئنا در پایان فصل در رده‌های بالای جدول قرار می‌گیرد. این تیم توانست از موقعیت‌های خود در بازی با ما به خوبی استفاده کند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم نتیجه گیری تیم راه آهن در سه بازی گذشته بیان کرد: با بازی که مقابل تیم تراکتورسازی انجام دادیم به این تیم امیدوار شدم و مطمئن باشید در آینده نتایج بهتری کسب خواهیم کرد و این تیم درست خواهد شد.

سرمربی راه‌آهن در پایان با اشاره به کیفیت زمین مسابقه اضافه کرد: باتوجه به کوهستانی بودن منطقه زیر زمین یخ زده بود و بازیکنان به همین دلیل لیز می‌خوردند که این مشکلاتی را برای بازیکنان دو تیم به وجود آورده بود.

اولیویرا: در آسیا از پیش بازنده نیستیم

تونی اولیویرا پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت: نتیجه بسیار خوبی را کسب کردیم و برخلاف بازی‌های قبل از موقعیت‌های خود در این بازی به خوبی استفاده کردیم. مخصوصا در نیمه دوم که بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و همان قدر که در نیمه اول خوب نبودیم، در نیمه دوم بازی بهتری را انجام دادیم.

وی ادامه داد: متاسفانه 10-15 دقیقه اول بازی تحت کنترل تیم ما نبود اما از بازیکنانم به دلیل جنگندگی بالایی که داشتند، راضی هستم چرا که از جان مایه گذاشتند و زحمات بسیاری کشیدند.

خبرنگاری از سرمربی تراکتورسازی پرسید که بازیکن تازه وارد شما در این بازی خوب نبود، نظر شما در این خصوص چیست، خاطرنشان کرد: با 10-15 دقیقه بازی نمی‌شود در خصوص عملکرد و کیفیت بازی یک بازیکن نظر داد. بازیکنان خارجی تیم زمان کمتری در بازی حضور داشتند و به این دلیل نتوانستند قابلیت‌های خود را به خوبی نشان دهند و این بازیکنان فقط 8 روز است که با ما تمرین می‌کنند و برای جا افتادن نیاز به زمان دارند.

اولیویرا خاطرنشان کرد: در بین دو نیمه به بازیکنانم تاکید کردم که توپ را به خوبی به گردش درآورند اما در نیمه اول توپ‌ها را به راحتی از دست دادیم اما در نیمه دوم خط دفاع ما به خوبی کار کرد و به حفظ توپ پرداخت و با بازی سازی مناسب اجازه خودنمایی به تیم حریف ندادند و توانستند گل‌های بعدی را وارد دروازه حریف کنند.

وی تصریح کرد: در اواخر بازی تیم حریف فشار را در دستور کار خود قرار داد و به این دلیل مجبور شدیم به بازی مستقیم روی آوریم.

خبرنگاری از سرمربی تراکتورسازی تبریز پرسید که آیا نتیجه بازی عادلانه بود که اولیویرا در پاسخ گفت: این هفته نتیجه عادلانه بود. در بازی قبلی با تیم داماش گیلان که از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده نکردیم اما در این بازی توانستیم موقعیت خود را وارد دروازه حریف کنیم.

اولیویرا در خصوص مصدومیت میلاد فخرالدینی و ایران‌پوریان نیز گفت: ایران‌پوریان در بازی قبلی برای ما 70 دقیقه بازی کرد اما امروز توانست 90 دقیقه کامل بازی کند و سعی می‌کنیم او را به بازی‌های آینده با قدرت برسانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما راجع به حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا چیست، بیان کرد:‌ فعلا تمام فکر و ذکرم معطوف به بازی‌های لیگ برتر است و به بازی بعدی با صنعت نفت آبادان فکر می‌کنم و در زمان مقتضی در این خصوص نیز صحبت خواهم کرد. باید بگویم که اگر تیم ما امکانات مالی و بودجه‌ای الشباب و الجزیره امارات را داشت، به راحتی به مرحله بعدی صعود می‌کرد و باید بگویم که نقطه قوت ما تماشاگران ما هستند که به ما و بازیکنان انرژی می‌دهند.

اولیویرا با بیان اینکه علاوه بر تراکتورسازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، گفت: البته این به این معنا نیست که در لیگ قهرمانان آسیا از پیش بازنده باشیم، اما در این رقابت‌ها با قدرت حاضر می‌شویم. در حال حاضر تمام فکر من معطوف به لیگ برتر است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص عملکرد مدافعان این تیم نیز گفت: دفاع ما در این بازی بسیار خوب کار کرد به طوری که کیانی و دهنوی به خوبی توانستند وظایف‌شان را انجام دهند و نمی‌خواهم به فرد خاصی اشاره کنم اما تمام بازیکنان ما در این بازی خوب بودند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه طی 7 ماه گذشته به سختی توانستیم تیم را به بالای جدول بکشانیم، اضافه کرد: بازیکنان زحمات بسیار زیادی کشیدند و باتمام مشکلاتی که داشتیم توانستیم تیم را به بالایی جدول لیگ برتر برسانیم و موقعیت خود را در جدول به راحتی از دست نمی‌دهیم.

اولیویرا در پایان اظهار داشت: امیدوارم مدیران باشگاه مشکلات مالی تیم را به زودی برطرف کنند تا بازیکنان با دغدغه کمتری به بازی‌های پیش رو فکر کنند.

**************************
 
فجرسپاسی شیراز 2 - ملوان بندرانزلی 1

گل‌‌ها: جابر انصاری (13) و مجتبی ترشیز (85-پنالتی) برای فجرسپاسی- جلال رافخایی (72) برای ملوان انزلی

شرح بازی:

فجر بازی را بهتر از حریف خود آغاز کرد و حملاتی را هم تدارک دید اما مدافعان ملوان کمتر اجازه عرض اندام را به حریف می دادند تا اینکه روی یک پرتاب اوت فجری ها به گل رسیدند. در ادامه ملوان تلاش داشت میانه میدان را از آن خود نماید و در این بین جنگ هافبک ها بازی را به سمت یک بازی فیزیکی پیش برد. اصرار یاوری به بازی در زمین مصنوعی سبب گردید تا مهدی نظری که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته بود باردیگر مصدوم شود. مصدومیت او و تعویض شجاعیان ، از قدرت فجر کاست و ملوان نمایش بهتری ارائه داد.ملوان با آوردن رافخایی در نیمه دوم تیمش را زهر دار کرد و توانست گل تساوی را به ثمر برساند.در ادامه اشتباه و بی احتیاطی مدافع ملوان در دقیقه پایانی یک پنالتی را به فجر داد.همان توپ سرنوشت بازی را رقم زد.


شرح گل:

1 بر 0 - فجر؛ پرتاب اوت خالد شفیعی با ضربه سر انصاری روی تیر اول گل فجر را رقم زد.

1 بر 1 - ملوان؛ ارسال از راست ملوان ها با ضربه سر نوری به رافخایی رسید و او در میان غفلت مدافعان به راحتی دروازه را گشود.

2 بر 1 - فجر؛ شیرازی ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که ترشیز توپ را در مسیر حرکت پاشنکو به گل تبدیل کرد.

ستاره:

ترشیز(فجر) حرکات او در طول نود دقیقه تاثیر زیادی در بازی فجر داشت.

اتفاق ویژه:

مصدومیت دوباره مهدی نظری و شکستن طلسم نبردن های فجر از اتفاقات مهم بود. فجری ها 74 روز بود رنگ برد را در لیگ برتر ندیده بودند.

فیلم بازی


دانلود
صحبت های مربیان دوم تیم

یاوری: مصدومیت بازیکنان فجر حاصل زمین دستغیب است!

محمود یاوری پس از برتری 2 بر یک فجرسپاسی مقابل ملوان گفت: تمرینات خوبی را برای دیدار مقابل ملوان سپری کردیم و همین موضوع باعث شد تا با برتری مقابل این تیم، شاهد به ثمر رسیدن نتایج زحمات خود باشیم.

وی ادامه داد: بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم که مصدومیت چندین تن از آنها حاصل همین زمین دستغیب شیراز است.

یاوری تأکید کرد: امروز با تلاش مضاعف بازیکنان فجر توانستیم هر 3 امتیاز را کسب کرده و به همین دلیل از بازیکنانم ممنون هستم و از آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی فجرسپاسی در پایان از حضور چند بازیکن آفریقایی به منظور دادن تست در تمرین فجرسپاسی طی چند روز آینده خبر داد.

احمدزاده: زمین دستغیب مانند زمین بسکتبال است

احمدزاده پس از شکست 2 بر یک ملوان مقابل فجرسپاسی گفت: نتیجه به هیچ وجه عادلانه نبود. می‌توانستیم با تساوی میدان را ترک کنیم. نمی‌گویم باید می‌بردیم اما حداقل، نتیجه مساوی حق‌مان بود.

وی ادامه داد: روی اشتباهات یکی از بازیکنان ملوان گل خوردیم و همین موضوع باعث شد تا نتیجه از دست برود.

احمدزاده با گلایه از زمین چمن مصنوعی دستغیب شیراز گفت: زمین دستغیب مانند زمین بسکتبال است و توپ روی آن زمین می‌خورد به هوا می‌رود! در واقع این زمین مانند موکت است.

وی در پایان این پیروزی را به شیرازی‌ها و تیم فجرسپاسی تبریک گفت.



************************
 

سپاهان اصفهان 4 - ذوب‌آهن اصفهان 3

گل‌ها: جواهیر سوکای (6 و 14)، امید ابراهیمی (32-پنالتي) و محرم نویدکیا (88-پنالتی) برای سپاهان- مهدی رجب‌زاده (28-پنالتي و 56) و احسان پهلوان (76) برای ذوب‌آهن

شرح بازی

از ترکیب اولیه تیم فوتبال ذوب‌آهن این‌طور می‌توان برداشت کرد که فرهاد کاظمی با توجه به شرایط حساس تیمش در جدول رده‌بندی با آوردن سینا عشوری از همان ابتدا قصد دارد تا وی را وارد جنگ‌های تن به تن کند تا در آن سو قاسم حدادی‌فر به‌طور آزاد و راحت بتواند موقعیت‌سازی کند. زلاتکو کرانچار هم با گماردن سوشاک در قلب خط دفاعی سپاهان و جای دادن علی احمدی در دفاع راست می خواهد دیوار دفاعی زردپوشان را مستحکم‌تر کند. به هر حال جدال این دو تیم بیشتر در میانه میدان رقم خواهد خورد.

نیمه اول

زلاتکو کرانچار با آنالیز دقیق ذوب‌آهن به اين نتيجه رسيده بود که شاگردانش تمامی توپ‌ها را در قلب خط دفاعی حريف بریزند. به همین علت اولین خطر جدی را محرم با پاس عمقی خود برای محمدرضا خلعتبری ایجاد کرد که به هدر رفت. زردپوشان که برای به ثمر رساندن گل بی‌تابی می‌کردند در دقایق ابتدایی با اوت‌های بلند دستی احسان حاج‌صفی که از دو جناح چپ و راست بر روی سر مدافعان میانی ذوب‌آهن پرتاپ می‌کرد توانستند با فرصت‌طلبی و تیزهوشی جواهیر سوکای به گل برسند.

ذوبی‌ها بعد از دوگل تا حدودی نبض توپ و میدان را در اختیار گرفتند که بر همین اساس مهدی رجب‌زاده با شوت کاشته توانست اولین گل ذوب‌آهن را به ثبت برساند. سفید و سبزپوشان بعد از گل اول بی‌محابا آهنگ دروازه گردان را کردند که دفاع چندلایه سپاهان اجازه هیچ کاری را به مهاجمان فرهاد کاظمی نداد. در ادامه زردپوشان با ضدحملات انتحاری خود توسط خلعتبری و سوکای توانستند یک ضربه پنالتی به دست بياورند که امید ابراهیمی آن را با ضربه‌ای دقيق تبدیل به گل سوم کرد.


نیمه دوم

فرهاد کاظمی که باور نمي‌كرد طی یک نیمه 45 دقیقه‌ای سه گل از تیم سابقش دریافت کرده باشد با وارد كردن محسن مسلمان به جای اسماعیل فرهادی آهنگ تهاجمات تیمش را بیشتر کرد. در دقيقه 56 پاس عمقی ذوبی‌ها در قلب خط دفاعی سپاهان با خطای حسن جعفری روی رجب‌زاده منجر به ضربه پنالتی شد که خود رجب‌زاده آن را به گل تبدیل کرد و داور هم جعفری را با کارت قرمز اخراج کرد. بعد از ده نفره شدن زرد‌ها، ذوبی‌ها با دوندگی بسیار زیاد نبض بازی را در اختیار گرفتند و دامنه حملات خود را روی دروازه گردان بیشتر کردند. در این هنگام کرانچار با فرا خواندن احمد جمشیدیان و محسن ایران‌نژاد به بازی قصد داشت تا از گل برتری تیمش محافظت کند.

فرهاد كاظمي هم با آوردن احسان پهلوان جان تازه‌ای به خط هافبک و حمله تیمش بخشید که بر همین اساس شوت پای چپ پهلوان توانست نتیجه تساوی را برای ذوبی‌ها به ارمغان بياورد. بعد از گل تساوی دوباره سپاهان ده نفره در دقایق پایانی حملاتی را روی دروازه ذوبی‌ها تدارک دیدند که خطای محرز کاسپاروف روی خلعتبری باعث شد داور ضمن اخراج دروازه‌بان ذوب‌آهن نقطه پنالتی را نشان دهد که محرم نویدکیا آن را به گل چهارم سپاهان تبدیل کرد تا در یک داربی رویایی زرد‌ها با یک یار کمتر توانستند رقیب همشهری خود را شکست دهند.

شرح گل‌ها:

سپاهان 1-0 ؛ دقيقه 7: پرتاپ اوت بلند حاج‌صفی با سائیدن ضربه سر طالبی و شوت جواهیر سوکای تبدیل به گل اول سپاهان شد.

سپاهان 2-0 ؛ دقيقه 14: بازهم پرتاپ اوت بلند دستی از جناح راست توسط حاج‌صفی با دفع ناقص مدافعان و دروازه‌بان ذوب‌آهن همراه شد که شوت جواهیر سوکای طی دو مرحله در قعر دروازه جای گرفت.

ذوب‌آهن 2-1 ؛ دقيقه 29: شوت کاشته مهدی رجب‌زاده با پای راست در دهانه دروازه با اشتباه محرز مدافعان و شهاب گردان مبدل به گل اول ذوب‌آهن شد.

سپاهان 3-1 ؛ دقيقه 31: فرار سوکای از کمند مدافعان میانی ذوب‌آهن با خطاي پنالتي مدافعان ذوب‌آهن روي او توام شد که ضربه پنالتی را امید ابراهیمی در کنج دروازه کاسپاروف جای داد.

ذوب‌آهن 3-2 ؛ دقيقه 56: خطای حسن جعفری روی مهدی رجب‌زاده در محوطه جریمه سبب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد که مهدی رجب‌زاده بر خلاف جهت گردان آن را تبدیل به گل دوم ذوب‌آهن کرد.

ذوب‌آهن 3-3؛ دقيقه 76: شوت پای چپ احسان پهلوان از فاصله 25 متری وارد دروازه شهاب گردان شد.

سپاهان 4-3؛ دقيقه 89: خلعتبري با پاس نويدكيا فرار كرد و دروازه‌بان ذوب‌آهن را هم جا گذاشت اما با خطاي پنالتي او متوقف شد. روي اين صحنه كاسپاروف اخراج شد و ذوب‌آهن كه هر سه تعويض خود را انجام داده بود سينا عشوري هافبك خود را درون دروازه قرار داد. پنالتي را نويدكيا در جهت حركت عشوري تبديل به گل كرد.
بهترین بازیکن : جواهیر سوکای مهاجم تیم سپاهان با فرصت طلبی های بموقع و بازی هدف دار و زدن دو گل بهترین بازیکن میدان انتخاب شد . در واقع کرانچار اکنون به این نکته ایمان اورده که سوکای باید از ابتدا در ترکیب اولیه تیمش قرار بگیرد . 

فیلم بازی


دانلود

صحبت های مربیان دو تیم


کرانچار: از عملکرد گردان راضی هستم

به گزارش مشرق، زلاتکو کرانچار پس از برتری 4 بر 3 تیمش مقابل ذوب آهن گفت: پیروزی ما در این میدان سزاوارانه بود در یک بازی عالی توانستیم 3 امتیاز را به دست آوریم.

وی ادامه داد: تا قبل از اخراج جعفری توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتیم ولی بعد از اخراج او اوضاع به نفع ذوب آهن برگشت اما باز هم بازیکنان من با شهامت به دروازه حریف حمله کردند که لازم است بابت این موضوع به آنان تبریک بگویم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: هنگامی که در نیمه اول با نتیجه 3 بر 1 به رختکن رفتیم به بازیکنان گفتم باید گل چهارم و پنجم را هم بزنیم اما برخی بازیکنان فکر کردند بازی تمام شده است.

کرانچار در مورد استقبال کم تماشاگران از دربی اصفهان گفت: فاصله زیاد ورزشگاه فولاد شهر از شهر اصفهان علت اصلی استقبال کم تماشاگران است و می‌توان گفت اگر ورزشگاه نقش جهان در اختیار سپاهان قرار بگیرد شاهد حضور کم تماشاگران نخواهیم بود.

وی در مورد تفاوت دربی تهران و اصفهان گفت: من تفاوت زیادی بین این دو نمی‌بینم. هر دربی شرایط خاص خود را دارد و به نظرم در این دربی بازیکنان چیزی کم نگذاشتند و تمام تلاش خود را معطوف به پیروزی کرده بودند. علی‌رغم اینکه تیم ما بعد از دریافت دو گل و تساوی بازی در شوک قرار گرفت توانست در یک جریان دراماتیک گل چهارم را به ثمر برساند و به پیروزی برسد.

سرمربی سپاهان در مورد قضاوت داور گفت: داور قضاوت خوبی داشت و به نظرم هر دو بازیکنی که از زمین اخراج شدند مستحق دریافت کارت قرمز بودند.

وی در مورد عدم خروج جعفری بازیکن سپاهان از زمین پس از اخراج گفت: جعفری رفتار غیرحرفه‌ای داشت و شاید اگر آن همه در خروج از زمین معطل نمی‌کرد داور 5 دقیقه وقت اضافی نمی‌گرفت و تن ما هم در این 5 دقیقه نمی‌لرزید. حتما با او برخورد خواهم کرد.

کرانچار در مورد سوکای نیز گفت: سوکای بازی خوبی انجام داد و با اینکه دو گل به ثمر رساند باز هم به تلاش خود ادامه داد. اگر تیم ما 10 نفر نمی‌شد شاید او را تعویض نمی‌کردم.

سرمربی سپاهان در مورد عملکرد گردان نیز گفت: شهاب در این بازی خوب عمل کرد و به نظرم در دریافت گل‌ها مقصر نبود.

وی در مورد انتخاب خود به عنوان صد و نهمین مربی برتر دنیا نیز گفت: این یک افتخار بزرگ برای من و باشگاه سپاهان است. شاید اگر جایگاه سپاهان در فوتبال ایران و آسیا نبود من به این جایگاه دست پیدا نمی‌کردم.

کرانچار در مورد جام حذفی و رویارویی تیمش مقابل استقلال گفت: دوست دارم این بازی در اصفهان انجام شود اما اگر در تهران هم باشد با تمام قوا در آن حضور خواهم یافت زیرا کسب جام حذفی یکی از اهداف سپاهان است.

کاظمی: اگر می‌‌توانستم ۵ بازیکن را تعویض می‌کردم

فرهاد کاظمی پس از شکست 4 بر 3 تیمش مقابل سپاهان گفت: بازی پرگل، خوب و تماشاگر پسندی شاهد بودیم ولی بازیکنان ذوب آهن به ویژه خط دفاعی تیم آنقدر اشتباهات فاحش داشتند که بازی را باختیم.

وی ادامه داد: بر روی اشتباهات فردی 2 گل زودهنگام خوردیم و در روزی که اشتباهات ما به اندازه یک فصل ذوب آهن بود بازی را واگذار کردیم و سپاهان در مقابل از این اشتباهات ما بهترین استفاده را کرد.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: دستور من به بازیکنان تیم برای این بازی و با توجه به وضعیت ذوب آهن در جدول، حمله و کسب 3 امتیاز بازی بود اما بازیکنان من خصوصا بعد از تساوی 3 بر 3 رو به حملات غیراصولی و بی‌محابا به دروازه سپاهان آوردند و همین باعث شد تا تمرکز خود را در دفاع از دست بدهیم و گل چهارم را پذیرا باشیم.

وی در مورد کسب 3 امتیاز توسط سپاهان گفت: ما دوست داشتیم این 3 امتیاز در اصفهان بماند اما به خاطر وضعیت ذوب آهن دوست داشتیم هر سه امتیاز نصیب ذوب آهن شود چون احتیاج بیشتری به آن داریم.

کاظمی ادامه داد: هر آنچه که به بازیکنان خود در هفته گذشته گفته بودم به آن عمل نکردند و اگر می‌توانستم در همان 10 دقیقه اول بازی 5 بازیکن را عوض می‌کردم. تلاش خود را کردم تا با انجام تعویض نقاط ضعف‌مان را پوشش دهم اما باز هم بازی را واگذار کردیم.

وی در مورد رویارویی تیمش در جام حذفی مقابل پرسپولیس گفت: صحبت درباره این بازی زود است و باید منتظر ماند تا میزبان و زمان این بازی مشخص شود.

کاظمی در پایان گفت: تمام حواس من معطوف به لیگ برتر است و نیم‌نگاهی نیز به جام حذفی داریم.



******************************
دوشنبه 25 دي‌ماه 1391

 استقلال 2 - مس کرمان 1

گل‌ها: آرش برهاني (24 و 57) براي استقلال- مصطفي شجاعي (56) براي مس

آخرين بازي از هفته بيست‌ويكم ليگ برتر يك روز بعد از ديگر بازي‌ها در ورزشگاه آزادي تهران آغاز شد. استقلال براي بازپس گرفتن صدر جدول كه از 24 ساعت قبل در اختياز تراكتورسازي قرار گرفته بود و مس كرمان براي متوقف كردن ياران قلعه‌نويي پا به اين ميدان گذاشتند. اين بازي به نوعي يادآور ديدار سال قبل دو تيم در همين ورزشگاه هم بود. سال قبل هم مثل امسال استقلال به عنوان صدرنشين ليگ ميزبان كرماني‌ها شد اما مس با هدايت بلاژويچ اين تيم را در تهران 1-0 شكست داد.

نيمه اول:

بوناچيچ كه از روز آمدن به كرمان تاكيد زيادي روي هجومي‌تر كردن مس دارد، براي اولين بار مصطفي شجاعي و حسن‌زاده را توامان در كنار عنايتي به كار گرفت تا با سه مهاجم به دروازه ميزبان پرقدرتش حمله كند. اما تيمي كه بازي را هجومي‌تر آغاز كرد استقلال بود كه با حملات خود در 10 دقيقه اول دو بار دروازه مس را توسط حاتمي و برهاني تهديد كرد. در ادامه تيم مس كمي بهتر بازي كرد اما استقلال هر بار كه جباري صاحب توپ مي‌شد با پاس‌هاي او مهاجمانش را صاحب توپ مي‌كرد. آبي‌ها در دقيقه 23 با خلق سومين حمله جدي خودشان به گل برتري رسيدند و بعد از آن هم اشتهاي چنداني براي حمله به دروازه مس نشان ندادند. همين موضوع باعث شد مس چند حمله نصفه و نيمه روي دروازه ميزبان تدارك ببيند اما در نهايت نيمه اول با همان يك گل به پايان رسيد.



نيمه دوم:

بوناچيچ با اميد متحول كردن تيمش نيمه مربيان را با دو تغيير در تركيب مس آغاز كرد. او پتروويچ و كيوان امرايي را به ميدان فرستاد تا شايد با پاس‌هاي پتروويچ و سرعت امرايي بتواند خطرناك‌تر از نيمه اول روي دروازه آبي‌ها آفتابي شود. اين تعويض‌ها چندان هم بي‌ثمر نبود چون ده دقيقه بعد از شروع نيمه دوم مس روي سانتر پتروويچ به گل مساوي دست يافت، اما آن‌ها براي خوشحالي كردن بيشتر از يك دقيقه فرصت نداشتند و استقلال با حركت انفرادي برهاني يك بار ديگر جلو افتاد. بعد از برتري استقلال دوباره از سرعت بازي كاسته شد و دو تيم كمتر براي دستيابي به گل به آب و آتش زدند. البته قلعه‌نويي با تعويض هر دو مهاجم خود نشان داد تمايلي به عقب‌نشيني ندارد. آمدن مجيدي و موسوي به خط حمله استقلال هم گل ديگري در بر نداشت و مس هم جسارت آنچناني براي به تساوي كشيدن بازي نشان نداد و بازي با همان نتيجه 2-1 خاتمه يافت تا استقلال دوباره با اختلاف سه امتياز نسبت به تراكتور در صدر بنشيند.

 شرح گل ها:

استقلال 1-0 ؛ دقيقه 23: آرش برهاني براي دومين بار روي پاس عمقي جباري در موقعيت گلزني قرار گرفت. اين بار ضربه محكم و روپاي او براي شهدادنژاد غير قابل مهار بود.

مس 1-1 ؛ دقيقه 56: سانتر دقيق پتروويچ از سمت راست خط دفاعي استقلال روي سر شجاعي فرود آمد و ضربه سر چكشي اين بازيكن به گل مساوي تبديل شد.

استقلال 2-1 ؛
دقيقه 57: آرش برهاني اين بار تمام كارها را به تنهايي انجام داد. آرش از سمت راست دفاع مس پيش رفت، باتيس را با يك دريبل عالي از صحنه محو كرد و ضربه آخر را خيلي مطمئن از داخل محوطه جريمه به دروازه فرستاد.
 
بهترين بازيكن:

استقلال سه بازيكن درخشان در اين ميدان داشت. مجتبي جباري، علي حمودي و آرش برهاني ستاره‌هاي استقلال بودند كه انتخاب يك نفر از ميان آن‌ها كار سختي است. اگرچه برهاني با ثبت دو گل و جباري با يك پاس منجر به گل، روي نتيجه تاثير بيشتري داشتند. در تيم مس هم شهدادنژاد در شروع بازي نويد يك روز درخشان را مي‌داد اما دفاع مس ازهم‌گسيخته‌تر از آن بود كه فرصت ثبت كلين‌شيت را به اين دروازه‌بان جوان بدهد.

اتفاق ويژه:

در حالي اولين حضور فرهاد مجيدي در ليست 18نفره استقلال اتفاق ويژه اين بازي بود، يك حاشيه ديگر هم در شروع بازي رخ داد. محسن تركي قبل از سوت آغاز به لباس مهدي رحمتي كه شباهت زيادي با لباس آبي بقيه هم‌تيمي‌هايش داشت گير داد و تعويض لباس رحمتي باعث تاخير 6 دقيقه‌اي در ابتداي بازي شد.

فیلم بازی


دانلود

 صحبت های مربیان دو تیم

قلعه‌نویی:از فلسفه هیدینگ پیروی می‌کنم

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی استقلال و مس کرمان گفت: پیش از اینکه درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم بگویم که متاسفانه چند هفته‌ای است که در ورزشگاه‌ها شعارهای نامناسبی علیه مدیران استقلال و پرسپولیس سر داده می‌شود که این کار نه به صلاح فوتبال ایران است و نه کشور ایران. رویانیان و کمی پیشتر از او فتح‌الله‌زاده که سابقه بیشتری در فوتبال دارد، از مدیران زحمت‌کش این مملکت هستند و این رفتارها در قبال آن‌ها صحیح نیست. هرچند امروز طرفداران ما ادب را به جا آوردند و شعار بدی ندادند.

وی ادامه داد: همیشه معتقد بوده‌ام که استقلال و پرسپولیس با تمام داشته‌هایشان از جمله هواداران، بازیکنان و مدیران‌شان جزو سرمایه‌های این کشور هستند. این که یک هفته علیه مدیرعامل استقلال شعار داده شود و یک هفته علیه مدیرعامل پرسپولیس، صحیح نیست و در شان و شخصیت ایران و باشگاه‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس نیست. امیدوارم فضای ورزشگاه‌ها مانند قبل پاک شود. مثلا شما دورود را ببینید من از دیدن هواداران دورودی لذت می‌برم و به شرافت‌شان درود می‌فرستم. ما که در آنجا برنده شدیم اما تیم‌هایی که در آنجا باخته‌اند هم می‌دانند که رفتار مردم این شهر چقدر خوب است. درست است که دورود شهر کوچکی است اما می‌تواند الگوی سایرین باشد.

به گزارش مشرق، سرمربی استقلال در ادامه درباره بازی امروز تیمش نیز گفت: ما وقتی بازی حریفان را آنالیز می‌کنیم و فیلم‌شان را می‌بینیم، یک چیز می‌بینیم و وقتی با آن‌ها بازی می‌کنیم با چیز دیگری روبه‌رو می‌شویم. عملکرد بازیکنان تیم‌هایی که برابر ما بازی می‌کنند، با آنچه در بازی‌های دیگر از خود نشان می‌دهند، خیلی فرق می‌کند. شاید به خاطر این باشد که بازی ما پخش زنده می‌شود. در هر صورت نمی‌دانم چه فلسفه‌ای است که تیم‌ها برابر استقلال و پرسپولیس طور دیگری بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: از بازیکنانم ممنونم که امروز خوب کار کردند و خدا را هم شکر می‌کنم که توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. اگر اشتباه نکنم در نیم فصل اول و پس از بازی با مس 7 امتیاز داشتیم ولی در نیم فصل دوم از همان تعداد بازی 10 امتیاز گرفته‌ایم. تیم ما هم خوب بازی می‌کند.

وی در ادامه درباره حضور فرهاد مجیدی در بازی با مس هم گفت: مجیدی نیم ساعت بازی کرد و زحمت کشید اما باید بیشتر کار کند تا به شرایط آرمانی برسد. اما در همین بازی هم در چند صحنه به ما کمک کرد. امیدوارم مردم هم به خواسته‌شان که حضور مجیدی بود رسیده باشند.

در ادامه خبرنگاری از قلعه‌نویی پرسید که چه برنامه‌ای در تیمش پیاده کرده است که تعداد پاس‌های رد و بدل شده توسط بازیکنانش نسبت به قبل بیشتر شده است؟ که او در پاسخ گفت: گاس هیدینگ فلسفه‌ای دارد که به هر تیمی می‌رود آن را پیاده می‌کند و آن بحث مالکیت توپ است. در اختیار داشتن مالکیت توپ چند حسن دارد؛ اول اینکه اگر توپ را در اختیار نداشته باشید، مجبورید دو بار انرژی صرف کنید که اول توپ را بگیرید و بعد حمله کنید اما وقتی مالکیت را دارید، این دو انرژی تبدیل به یک انرژی می‌شود و می‌توانید بیشتر رو به جلو پیش بروید.

وی ادامه داد: دومین فایده داشتن مالکیت توپ این است که خطری دروازه شما را تهدید نمی‌کند. من در هر تیمی که بوده‌ام از استقلال اهواز گرفته تا برق تهران، مس، سپاهان و استقلال و حتی تیم ملی سعی کرده‌ام که این مسئله را رعایت کنم. البته در سپاهان بیش از جاهای دیگر موفق بودیم. در بازی جام حذفی برابر ابومسلم هم فکر می‌کنم که چهار دقیقه توپ را در اختیار داشتیم. ولی وقتی با استانداردهای جهانی مقایسه می‌کنیم می‌فهمیم که باید سرعت‌مان را بالا ببریم. اگر این گونه شود در بازی‌های آسیایی هم عملکرد خوبی خواهیم داشت.

در ادامه خبرنگار دیگری به انتخاب مهدی تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه معروف است که تاج سپاهانی است، آیا باشگاه استقلال از این انتخاب آن هم در شرایطی که در جام حذفی باید با سپاهان بازی کند، نگران نیست؟ قلعه‌نویی در پاسخ گفت: شاید این ذهنیت برای برخی پیش بیاید، همان طور که شما اکنون این سوال را می‌کنید. یعنی این حساسیت وجود دارد. امیدوارم آقای تاج حواس‌شان به این حساسیت باشد. البته با شناختی که از ایشان و باشگاه سپاهان دارم مطمئنم و امیدوارم که چنین مسئله‌ای وجود نداشته باشد. وقتی یک نفر متعلق به یک رنگ خاص باشد، باید برای موفقیت آن همه تلاشش را بکند. اما وقتی مسئولیتی ملی بر عهده می‌گیرد،‌ باید نگاهش هم ملی باشد.

در پایان خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت: حالا که مجیدی به جای فرزاد حاتمی به بازی آمد، آیا حاتمی دیگر در ترکیب استقلال جایی ندارد؟ قلعه‌نویی در پاسخ گفت: من از اینکه شما چنین سوالی می‌پرسید تعجب می‌کنم. آخر چرا چنین سوالی را مطرح کردید؟ ما در هر بازی به شرایط خاص آن بازی توجه می‌کنیم و بر آن اساس ترکیب را می‌چینیم. مثلا در بازی با ملوان در انزلی باید فیزیکی و قدرتی کار کنیم. در این بازی هم فرهاد تلاش زیادی کرد و ایجاد موقعیت کرد و بازیکنان هم او را می‌دیدند و به او پاس می‌دادند. خوشبختانه با اضافه شدن سه، چهار بازیکن جدید به خوبی می‌توانیم در بازی‌های مختلف بازیکنان را جابه‌جا کنیم.

لوکا بوناچیچ: روی دو اشتباه باختیم

لوکا بوناچیچ عصر امروز دوشنبه و پس از شکست 2 بر یک تیمش برابر استقلال در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی ضمن تبریک به استقلال به خاطر کسب این پیروزی گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم که بتوانیم بازی خوب و قابل قبولی را به نمایش بگذاریم اما استقلال تیم برتر بود و به سه امتیاز رسید.

وی با انتقاد از گل نشدن موقعیت هایی که تیمش بدست می آورد گفت: مهاجمان ما قدر موقعیت ها را نمی دانند و در دو بازی اخیر هم موقعیت های زیادی را از دست داده اند که این برای تیم ما مشکل ساز می شود. امیدوارم بتوانیم در دیدارهای آینده این مشکل را از بین ببریم و در گلزنی هم موفق باشیم.

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان با بیان اینکه مدافعانش در دیدار برابر استقلال اشتباهات وحشتناکی داشته اند گفت: ما در این دیدار عملکرد خوبی داشتیم اما مدافعان ما با دو اشتباهی که داشتند عملا سه امتیاز را به تیم استقلال دادند. باید تلاش کنیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

لوکا بوناچیچ خاطرنشان کرد: من تنها دو هفته است که به تیم مس آمده ام و امیدوارم بتوانم در آینده طوری عمل کنم که مس را به جایگاه واقعی اش برسانیم. برای استقلال هم آروزی قهرمانی دارم چرا که این تیم از بازیکنان و سرمربی خوبی سود می برد و می توانند به این عنوان برسد.


***********************
جدول رده بندی



***********************

برنامه هفته بیست و دوم




***********************
رده‌بندي گلزنان:

13 گل: سيد جلال رافخايي(ملوان)

9 گل: مهدي سيدصالحي (تراکتورسازي)- يعقوب کريمي (نفت تهران)

8 گل: لوسيانو پريرا (فولاد)- جواهير سوکاي (سپاهان)- آرش برهاني (استقلال)

7 گل: سعيد دقيقي (سايپا)- فلاويو لوپز (تراکتورسازي)

6 گل: اميد ابراهيمي(سپاهان)- کريم انصاري‌فرد (پرسپوليس)- عليرضا جهانبخش (داماش گيلان)- فرزاد حاتمي (استقلال)- محمدرضا خلعتبري (سپاهان)- سجاد شهباززاده (سايپا)- روح‌الله عرب (نفت آبادان)- رضا عنايتي (مس كرمان)- ميلاد نوري (صباي قم)

5 گل: مهدي رجب زاده (ذوب‌آهن)- مجتبي شيري (راه‌آهن)- بهادر عبدي (راه‌آهن)- رسول نويدکيا (نفت آبادان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    عالی بود . ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس